Privacy Policy

Nederlands: 

  1. Algemeen

Antwerp Law School Consultancy vzw (hierna: ALSC), gevestigd in Prinsstraat 13, 2000 Antwerpen, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring. ALSC is ingeschreven onder het ondernemingsnummer 0768.765.283.

ALSC stelt de Privacy Policy op omdat het belang hecht aan de bescherming van de rechten en de gegevens van haar cliënten. Met deze Privacy Policy wordt er duidelijkheid geschept over wat met welke gegevens gebeurt. Het is daarnaast van aanzienlijk belang dat cliënten erkennen de Privacy Policy te hebben gelezen, dit door op ‘submit’ te klikken waardoor het juridisch probleem verzonden wordt.

De Privacy Policy wordt opgesteld in overeenstemming met de Europese Verordening van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot te verwerking van persoonsgegevens en het vrije verkeer van dergelijke gegevens (hierna: AVG).

 

  1. Contactgegevens

Site: www.alsc.be;

E-mail: info@alsc.be;

  1. Persoonsgegevens die worden verwerkt

Voor- en achternaam, E-mailadres, Leeftijd, GSM-nummer, overige persoonsgegevens die de cliënt op actieve wijze verstrekt, bijvoorbeeld door de ‘probleemomschrijving’ op de site, in correspondentie, telefonisch of op eender welke andere wijze.

 

  1. Doeleinden verwerking persoonsgegevens

ALSC verwerkt persoonsgegevens om aan volgende doeleinden te voldoen:

  • het verstrekken van juridisch advies aan de cliënt;
  • het controleren van de uitvoering van de aangeboden diensten; en
  • het mogelijk maken van een follow-up met de noodzakelijke informatie van de cliënt ingeval een nieuw verzoek voor juridisch advies aan ALSC wordt verzonden.

 

  1. Bewaringstermijn

ALSC bewaart persoonsgegevens niet langer dan strikt noodzakelijk is om de doeleinden te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Wij hanteren een maximumbewaartermijn van drie jaar. Van deze termijn wordt enkel afgeweken in het kader van wettelijke verplichtingen.

 

  1. Delen van persoonsgegevens met derden

ALSC verstrekt persoonsgegevens uitsluitend aan derden wanneer dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst en/of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. In de regel worden persoonsgegevens enkel binnen ALSC verwerkt.

 

  1. Rechten van cliënten

7.1. Recht van inzage van de betrokkene

Overeenkomstig artikel 15 AVG hebben cliënten het recht om inzage te verkrijgen in de persoonsgegevens die zullen worden verwerkt en inzage te verkrijgen van de volgende informatie:

  • de verwerkingsdoeleinden;
  • de betrokken categorieën van persoonsgegevens;
  • de ontvangers of categorieën van ontvangers aan wie de persoonsgegevens zijn of zullen worden verstrekt, met name ontvangers in derde landen of internationale organisaties;
  • indien mogelijk, de periode gedurende welke de persoonsgegevens naar verwachting zullen worden opgeslagen, of indien dat niet mogelijk is, de criteria om die termijn te bepalen; en
  • het bestaan van geautomatiseerde besluitvorming, met inbegrip van profilering.

 

7.2. Recht op rectificatie

Cliënten hebben het recht op rectificatie van de gegevens indien de aan ALSC verstrekte gegevens onjuist of onvolledig blijken te zijn (artikel 16 AVG).

 

7.3 Recht op gegevenswissing

De cliënt heeft het recht om zonder onredelijke vertraging de verwijdering van zijn/haar persoonsgegevens te verkrijgen in de gevallen vermeld in artikel 17 AVG.

ALSC is verplicht persoonsgegevens zonder onredelijke vertraging te wissen wanneer een van de volgende gevallen van toepassing is:

  • de verstrekte gegevens niet langer noodzakelijk zijn voor de doeleinden waarvoor ze verzameld werden;
  • de cliënt zijn toestemming, waarop de gegevensverwerking berust, intrekt waardoor er geen andere rechtsgrond meer is voor de verwerking;
  • de cliënt bezwaar maakt tegen de gegevensverwerking, zonder dat er andere dwingende gerechtvaardigde gronden zouden zijn voor de gegevensverwerking;
  • de gegevensverwerking onrechtmatig zou zijn; en
  • de persoonsgegevens moeten worden gewist om aan wettelijke verplichtingen te voldoen die rusten op de verwerkingsverantwoordelijke.

 

7.4. Recht op beperking van de verwerking

Overeenkomstig artikel 18 AVG heeft de cliënt recht om beperking van de verwerking te verkrijgen indien:

  • de juistheid van de persoonsgegevens door de cliënt zouden worden betwist;
  • de verwerking onrechtmatig is en de cliënt verzet zich tegen het wissen van de persoonsgegevens;
  • de persoonsgegevens niet meer nodig zijn voor de doeleinden, maar de cliënt heeft de persoonsgegevens nog nodig voor de instelling, uitoefening of onderbouwing van een rechtsvordering.

7.5. Recht op overdraagbaarheid van gegevens

De cliënt heeft recht op overdraagbaarheid van zijn/ haar gegevens, waarbij de persoonsgegevens aan de cliënt zelf of aan een andere, door hem/ haar aangewezen organisatie worden verstrekt (artikel 20 AVG). Het verzoek om deze gegevens over te dragen wordt ingediend bij ALSC.

 

7.6. Recht van bezwaar

De cliënt heeft het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van zijn/ haar persoonsgegevens (artikel 21 AVG).

 

  1. Bezwaar en/of klacht

Bezwaren, klachten en/of opmerkingen met betrekking tot hetgeen is opgenomen onder “7. Rechten van cliënten” worden via een gespecialiseerd verzoek verstuurd naar info@alsc.be. Een kopie van het identiteitsbewijs wordt bij dit verzoek gevoegd. In deze kopie dienen de pasfoto, de MRZ (machine readable zone), het paspoortnummer en het rijksregisternummer onleesbaar te worden gemaakt. ALSC behandelt het verzoek binnen een redelijke termijn.

ALSC wijst er tevens op dat de cliënt de mogelijkheid heeft om klacht in te dienen omtrent zijn/haar gegevensverwerking bij de nationale toezichthouder, de Gegevensbeschermingsautoriteit (België):

Drukpersstraat 35, 1000 Brussel

Tel: +32 (0)2 274 48 00

E-mail: contact@adp-gba.be

 (https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/burger ).

 

  1. Hoe persoonsgegevens worden beveiligd

ALSC neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan.

 

  1. Verwerkingsgronden

De verwerkingsgronden zijn, naargelang het geval:

  • de toestemming van de cliënt, verkregen door te klikken op ‘submit’, waarmee de cliënt wordt geacht de privacyverklaring te hebben gelezen;
  • gerechtvaardigde belangen;
  • wettelijke verplichtingen; en
  • de uitvoering van contractuele verplichtingen.

 

  1. Data protection officer

Er wordt geen data protection officer aangesteld.

 

  1. Internationaliteit

De gegevens worden uitsluitend verwerkt binnen de Europese gemeenschap.

 

  1. Geautomatiseerde besluitvorming

ALSC maakt geen gebruik van geautomatiseerde besluitvorming.

 

  1. Inwerkingtreding

Deze privacyverklaring is opgesteld op 7 juni 2021 (versie 1). Bij wijziging van de privacyverklaring zal de versie worden bijgewerkt (versie 2, versie 3, versie 4, enz.). De versie is raadpleegbaar rechtsonder op elke pagina. De datum van wijziging wordt steeds onder dit artikel vermeld.

Wijzigingen zullen geschieden ingeval nieuwe wettelijke vereisten moeten worden nageleefd. Cliënten worden aangeraden op regelmatige basis de Privacy Policy te raadplegen om op de hoogte te blijven van eventuele aanpassingen en/of wijzigingen.

 

Versie 1: 7 juni 2021

Versie 2: 29 oktober 2025

 

English:

Privacy Statement

  1. General information

Antwerp Law School Consultancy vzw (hereinafter referred to as ALSC), with registered office at Prinsstraat 13, 2000 Antwerp, is responsible for the processing of personal data as described in this privacy declaration. ALSC is registered under the enterprise number 0768.765.283.

ALSC has established this Privacy Policy because it places great importance on protecting the rights and data of its clients. This Privacy Policy provides clarity about what happens to which data. It is also essential that clients acknowledge that they have read the Privacy Policy by clicking on “submit”, thereby sending the legal problem. 

The Privacy Policy is drawn up in accordance with the European Regulation of 27 April 2016 on the protection of natural persons with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data (hereinafter: GDPR).

 

  1. Contact details

Site: www.alsc.be;

E-mail: info@alsc.be;

  1. Personal data being processed

First and last name, e-mail address, age, gender, mobile phone number, other personal data that the client actively provides, for example through the ‘problem description’ on the site, in correspondence, by telephone or in any other way.

 

  1. Purposes of processing data

ALSC processes personal data for the following purposes:

  • providing legal advice to the client;
  • monitoring the performance of the services offered; and
  • enabling follow-up with the necessary information from the client in the event that a new request for legal advice is sent to ALSC.

 

  1. Retention period

ALSC will not store personal data longer than strictly necessary to realise the purposes for which your data are collected. We apply a maximum retention period of three years. We will only deviate from this term in case of legal obligations.

 

 

  1. Sharing personal data with third parties

ALSC only provides personal data to third parties if this is necessary for the execution of the agreement and/or to meet legal obligations. As a rule, personal data will only be processed within ALSC.

 

  1. Clients’ rights

7.1. Right of access by the data subject

In accordance with Article 15 of the GDPR, clients have the right to access the personal data that will be processed and to obtain the following information: 

  • the purposes of the processing;
  • the categories of personal data concerned;
  • the recipients or categories of recipients to whom the personal data have been or will be disclosed, in particular recipients in third countries or international organisations;
  • where possible, the period for which the personal data will be stored, or if not possible, the criteria used to determine that period; and
  • the existence of automated decision-making, including profiling.

 

7.2. Right to rectification

Clients have the right to rectify the data if the data provided to ALSC proves to be incorrect or incomplete (Article 16 GDPR).

 

7.3. Right to erasure

The client has the right to obtain the erasure of his/her personal data without undue delay in the cases specified in Article 17 of the GDPR. 

ALSC is obliged to erase personal data without undue delay when one of the following cases applies: 

  • the data provided is no longer necessary for the purposes for which it was collected;
  • the client withdraws his/her consent on which the data processing is based, as a result of which there is no other legal basis for the processing;
  • the client objects to the data processing, without there being other compelling legitimate grounds for the data processing;
  • the data processing would be unlawful; and
  • the personal data must be erased in order to comply with legal obligations incumbent on the controller.

 

7.4. Right to restriction of processing

In accordance with Article 18 of the GDPR, the client has the right to obtain restriction of processing if: 

  • the accuracy of the personal data is contested by the client;
  • the processing is unlawful, and the client opposes the erasure of the personal data;
  • the personal data is no longer necessary for the purposes, but the client still needs the personal data for the establishment, exercise or defence of legal claims.

 

7.5. Right to data portability

The client has the right to transfer his/her data, whereby the personal data is provided to the client himself/herself or to another organisation designated by him/her (Article 20 GDPR). The request to transfer this data must be submitted to ALSC.

 

7.6. Right to object

The client has the right to object to the processing of his/her personal data (Article 21 GDPR). 

 

  1. Objection and/or complaint

Objections, complaints, and/or comments regarding the provisions of section 7, Rights of clients, should be sent via a specialised request to info@alsc.be. A copy of your identity document must be enclosed with this request. In this copy, the passport photo, the MRZ (machine-readable zone), the passport number, and the national registration number must be made illegible. ALSC will process the request within a reasonable period of time. 

ALSC also points out that the client has the option of submitting a complaint about his/her data processing to the national supervisory authority, the Data Protection Authority (Belgium):

Drukpersstraat 35, 1000 Brussel

Tel.: +32 (0)2 274 48 00

E-mail: contact@adp-gba.be

 (https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/burger ).

 

  1. How personal data are secured

ALSC takes appropriate measures to prevent abuse, loss, unauthorized access, unwanted disclosure, and unauthorized changes.

 

  1. Grounds for processing

The grounds for processing are, depending on the case:

  • the consent of the client, obtained by clicking on “submit”, whereby the client is deemed to have read the privacy statement;
  • legitimate interests;
  • legal obligations; and
  • the performance of contractual obligations.

 

  1. Data protection officer

No data protection officer is appointed.

 

  1. Internationality

The data will only be processed within the European Union.

 

  1. Automated decision-making

ALSC does not make use of automated decision-making.

 

  1. Effective date

This privacy statement was drawn up on 7 June 2021 (version 1). When the privacy declaration is changed, the version will be updated (version 2, version 3, version 4, etc.). The version can be consulted at the bottom right of each page. The date of amendment will always be added under this article.

Changes will be made in the event that new legal requirements must be complied with. Clients are advised to consult the Privacy Policy on a regular basis to stay informed of any adjustments and/or changes. 

 

Version 1: 7 June 2021

Version 2: 29 October 2025